پرپوزال

پرو پزال نویسی بصورت کامل در ایران پیپر آموزش داده شده است.س

پروپوزال ها چگونه کار می کنند؟
ایران پیپر به طور کامل نحوه نوشتن پروپوزال را توضیح می دهد. پیشنهاد یک پیشنهاد است. دلیل خوب یا بد بودن یک ایده را با ارائه شواهد و مستندات توضیح دهید.
با این حال، اعمال این پیشنهاد محدود به مبادلات تجاری و اقتصادی نیست. دانش آموزان در سطح شخصی و همچنین دانشمندان از این پیشنهاد به صورت حرفه ای استفاده می کنند.
قبل از شروع: اقدامات قبل از نوشتن
شما قبل از شروع نوشتن بیشتر کارهای خود را تکمیل کرده اید. قبل از نوشتن پروپوزال، مطمئن شوید که همه موارد زیر را بررسی کرده اید:
1. مخاطبان خود را بشناسید

پرو پزال

هدف آن متقاعد کردن خواننده است که یک ایده خاص ارزش دنبال کردن را دارد یا برعکس، نباید دنبال شود. برای انجام این کار باید همتای خود را بشناسید. آیا آنها صاحب مشاغل هستند؟ دانشگاهی هستند؟ آیا آنها مقامات دولتی هستند؟ اگر طرف صاحب کسب و کار باشید، احتمالاً بر مزایای مالی ایده پیشنهادی در پروپوزال تاکید خواهد شد. برای متقاعد کردن مقامات دولتی به محبوبیت ایده خود، بر محبوبیت آن تأکید کنید.
2. خودتان تحقیق کنید

پرو پزال

هنگام استناد به شواهد و داده های دست دوم، متقاعد کردن دیگران دشوارتر و وقت گیرتر است. قبل از تصمیم گیری حتما با کارشناسان مشورت کنید و تحقیقات آنها را بخوانید.
3. قبل از نوشتن

پرو پزال

قبل از شروع نوشتن، ایده‌های خود را جمع‌آوری کنید. هنگامی که چندین ایده خوب به دست آوردید، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید آنها را سازماندهی کنید.
4. بررسی، بررسی، بررسی

پرو پزال

هرگز نسخه اول یک پروژه را نپذیرید. از شخصی که به او اعتماد دارید بخواهید پیشنهاد شما را بخواند و افکار خود را به اشتراک بگذارد. پس از آماده شدن نسخه دوم، این نظرات را اعمال کنید.
پیشنهادات باید شامل اجزای زیر باشد
مطابق با پیشنهاد شما، قسمت های اصلی ممکن است حذف یا اضافه شوند. به طور کلی، پیشنهاد شما باید شامل بخش های اصلی زیر باشد (به جز مقدمه و نتیجه):
مقدمه
پیشنهاد
طرح اجرایی
نتایج مورد انتظار
منابع مورد نیاز
نتیجه
1. مقدمه

پرو پزال

این بخش اطلاعات زمینه ای در مورد پروپوزال و همچنین معرفی موضوع را برای مخاطبانی که ممکن است با آن آشنا باشند یا ناآشنا ارائه می دهد.
می توان ادعا کرد که این بخش یکی از مهم ترین بخش های پروپوزال است. مخاطب شما باید با توصیف موضوع متوجه شود که چرا این موضوع مهم است. یک راه خوب برای جلب توجه مخاطب، ارائه حقایق، آمار و داستان های جالب است.
به طور معمول، یک پیشنهاد برای حل یک مشکل نوشته می شود. مشکلی که برای آن راه حل ارائه می دهید باید در این مورد تاکید شود. مزایای این پیشنهاد را می توان با دانستن اطلاعات جمعیتی برای مخاطبان برجسته کرد.
2. پیشنهاد

پرو پزال

هدف این بخش شرح داده شده است. روی آنچه واقعاً در این بخش ارائه می دهید تمرکز کنید. اگر پیشنهاد شما کوتاه باشد، فقط به چند خط برای این بخش نیاز دارید. در این بخش، نحوه اجرای آن را مورد بحث قرار ندهید.
3. برنامه اجرایی
آیا می توانید قیمتی به من ارائه دهید؟ از چه راه هایی ثابت می کنید که آمادگی خوبی برای صحبت با مخاطبان دارید؟ در این قسمت باید نحوه اجرای پروپوزال خود را توضیح دهید. به این نکات توجه کنید:
آ.مخاطب را متقاعد کنید
علاوه بر این که مخاطبان خود را متقاعد کنید که طرح شما ایده خوبی است، همچنین باید آنها را متقاعد کنید که می توانید آن را اجرا کنید. برای موفقیت در این کار، باید بر شایستگی های خود تأکید کنید.
بجزئیات
شما باید اطلاعات و داده های کافی را در این بخش در اختیار مخاطبان قرار دهید تا نشان دهید که فرآیند اجرا را کاملاً درک کرده و تسلط دارید.در عین حال، شما نباید آنها را با جزئیات فنی بیش از حد خسته کنید.
ص. پیش بینی
در نظر گرفتن و پیش‌بینی موانع و مشکلات احتمالی به مخاطب نشان می‌دهد که همه جوانب پیشنهاد خود را به دقت بررسی کرده‌اید.
4. عملی بودن

پرو پزال

امکان سنجی پیشنهاد شما باید نشان داده شود. استفاده از تجربیات قبلی با تاکید بر اینکه پروژه را می توان به آسانی پروژه های قبلی اجرا کرد، می تواند برای شما مفید باشد. وقتی تجربه زیادی در این زمینه ندارید، آنچه را که مخاطبان شما می خواهند بشنوند را در نظر بگیرید.
اگر مدیر شما به انجام به موقع کارها اهمیت می دهد، می توانید تأکید کنید که پیشنهاد شما چگونه روند را تسریع می کند.
5. نتایج مورد انتظار
در اینجا توضیح دهید که چگونه پیشنهاد شما به اهداف خود می رسد. ممکن است این بخش را تکراری و مشابه مزایای پروپوزال بیابید. با این وجود، شما باید دقیقاً ماهیت پرونده خود را در این بخش ارائه دهید.
این قسمت را متفاوت از مزایای Proposal بنویسید.
6. منابع مورد نیاز

پرو پزال

تهیه این قسمت نیز آسان است. پیشنهاد شما به چه منابعی نیاز دارد؟ شامل منابع ملموس (کاغذ، کامپیوتر، پول و غیره) و ناملموس (زمان) مهم است.
7. مقدمات انجام شده است
به مخاطبان خود بفهمانید که می دانید چه کاری انجام می دهید. اگر می خواهید قبول شوید (یا اگر در حال انجام تکالیف مدرسه هستید) بهتر است آماده به نظر برسید.
8. نتیجه گیری

پرو پزال

تاریخچه پیشنهادی که در مقدمه ذکر کردید نباید تکرار شود. اگر تاریخچه پروپوزال در مقدمه ذکر نشده است، خلاصه ای مختصر ارائه دهید. در اینجا می‌توانید تمام بخش‌های قبلی را خلاصه کنید، مثلاً پیشنهاد، طرح اجرا، همه دلایل و غیره.
9. منابع و مآخذ
در هر مقاله یا مقاله تحقیقاتی، به منابعی که از آنها استفاده کرده اید توجه کنید.
owlcation
ویکی پدیا

دیدگاهتان را بنویسید